Saturday, March 6, 2010

Ceramah Maulidur Rasul..






Alhamdulillah..sempena Maulidur Rasul, aku diberi peluang untuk menyampaikan ceramah di SKJ 3 (tempat aku menjalani praktikum), Taman Sultan Abdul Halim (rumah pengajian Ustazah Nazrah) dan SK Bukit Pinang (menggantikan Ustaz Radzi)....semua peuang ini menjadikan aku lebih matang dalam menguruskan segala perkara....bagaimana berhadapan dengan adik2...memberi input berguna kepada mereka serta memberi muhasabah sehingga menitiskan air mata mereka...bukan aku minta titisan air mata itu..tetapi yg aku harapkan adalah keinsafan dan kesedaran mereka untuk menghargai ayah dan ibu mereka...Insya Allah...apa yang aku harapkan adik2 ini menjadi anak yang soleh dan solehah...

1 comment:

Syuhadah said...

Salam...
Tahniah & teruskan berbakti demi agama, ummah & tanah air tercinta =)

Belajar untuk mengajar, dididik untuk mendidik.
Allahualam~