Monday, October 18, 2010

KEM PEMANTAPAN IBADAH & PENINGKATAN SAHSIAH






Sebelum bermulanya kesibukan Mahrojan Lughah Arabiah...sempat memenuhi hajat dan tugas menjalankan kem dan menguruskan segala modul dan aktiviti kem untuk murid-murid Tahun 6 SK Gulau di Sri Jelujuk Resort, Naka. Bersama 4 orang lagi sahabat, Abdullah, Hayati, Hazwan dan Hafizah...kami meneruskan perjuangan yang dibincangkan last minute sehari sebelum ke kem...modul dah ada cuma nak mantapkan pelaksanaan....banyak pengalaman yang aku pelajari di sini...kisah-kisah yang mendebarkan pun ada....hehe...bayangkan macam2 tragedi berlaku..petang tu budak main bola..retak...dah risau..habis ja riadah petang tu...ada peserta perempuan pengsan..

nak dijadikan cerita...malam tu aku handle slot motivasi dan ceramah...dalam suasana keheningan malam yang penuh sayu tu...ada 3 peserta pengsan...Alhamdulillah..ada cikgu2 yang membantu....cuak pun ada..tapi aku buat cool....aku teruskan sahaja apa yang dirancang...terima kasih cikgu2 SK Gulau yang senantiasa memberi sokongan....membantu dalam menjalankan kem ini....walaupun pada awalnya aku nampak perjalanan kem ini relax..santai..tapi Allah mengujiku di saat-saat akhir kem ini...semua ini pengalaman yang amat bererti..

kepada fasi-fasi di bawahku...syukran atas kesudian kalian untuk join kem ini....memberi penuh komitmen....Moga Allah memberi ganjaran kepada kalian...

No comments: