Tuesday, March 22, 2011

ANUGERAH EMAS!! HADIAH UNTUK IBU & AYAH

Selangau (22/3/20110 : Salam semua...sudah lama berhenti menulis..hari ini baru terfikir ingin mencoretkan sesuatu...Alhamdulillah selesai seminggu aku pulang cuti ke semenanjung untuk menghadiri konvokesyen..kini aku kembali berjuang sebagai pendidik seperti biasa...

Apa yang aku ingin kongsikan dengan kawan-kawan semua adalah hadiah istimewa aku peroleh semasa konvokesyen...Unexpected aku rasa!! Betulkah aku?? Ya Allah macam mimpi aku mendapat anugerah itu....terbaik IPGM... aku bersyukur sangat..sebelum konvo..lecturer banyak mintak biodata...tanya mengajar di sekolah mana..mcm itu sahaja...ada yang kata tahniah!! sapu semua...tapi semua itu untuk anugerah dalam IPG Kampus Darulaman sahaja... x terlintas seluruh IPGM...

so..bila hari raptai..aku ternanti...ada berita baik x untuk aku?? sampai habis taklimat masih kabur lagi..yang bahagian pengurusan induk suruh semua penerima anugerah tunggu..hatiku tertanya...aku ni penerima anugerah x? x dimaklumkan secara rasmi pun... sampai aku call lecturer...pastu aku redah je ke depan..nak semak...

Bila pegawai tu sebut nama aku..alhamdulillah..syukur sangat... pastu dia panggil aku dok sebelah dia..dia kata esok kamu naik pentas 2 kali..sekali lagi naik untuk terbaik keseluruhan..Tan Sri akan sarungkan selendang untuk kamu...aku terkejut! Ya Allah...terus aku call mak aku.... syukur sangat...

Maka hari yang dinantikan telah tiba... berdebar hatiku..mcm x leh tidoq pun ada..memikirkan kalau naik pentas tersepak tangga ka?? jatuh ka?/ topi jatuh ka??haha... alhamdulillah...aku menerima anugerah dengan tenang..terus dibawa ke luar dewan untuk sesi fotografi... lepas tu terus wartawan serbu aku..tanya soalan macam-macam...tangkap gambar...sampai masuk buletin 1.30 di TV3.. aku x sempat tengok sebab baru on da way balik dari Putrajaya....keesokannya..semangat ayahku beli akhbar..dia nak balik laminate...aku sungguh seronok kerana aku dapat membahagiakan ibu & ayahku..merekalah orang yang paling berbangga...orang yang paling seronok.... dan paling best..adik-beradik aku semua happy....

Petang tu kami sambut dan rai kejayaan ini dengan doa kesyukuran dan mak aku sponsor sate kajang 150 cucuk...alhamdulillah..seronok dapat bersama-sama keluarga...

Maka di kesempatan ini..aku nak ucapkan terima kasih banyak-banyak buat :
1) ayahku Hj Ab Roni dan mak Hjh Normah
2) semua sedaraku kak muni, kak wa, abg wan, min. ayie
3) anak 2 buahku..hazim,haikal, hakim & sofea..
4) guru2ku di sk sg lalang, maktab mahmud yan, maktab mahmud alor star
5) pensyarah2ku di bumi IPG Kampus Darulaman
6) rakan2ku dan semua yang mengenaliku dan sentiasa memberi sokongan kepadaku...

Alhamdulillah..haza min fadhli Robbi.... Terima kasih Ya Allah atas kurniannmu...

2 comments:

Super Ummi said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

soleh terima kasih jugaklah kepada abg jef dan abg Mi..mereka pun dah part in family..