Tuesday, March 1, 2011

KETIBAANKU DI SK NANGA SELANGAU

Selangau (1/3/2011).. selepas menunggu sekian lama di PPD Selangau..pihak PPD menghubungi pihak sekolah untuk mengambilku. GB x dapat mengambil kerana mereka ada gotong-royong membersihkan sekolah...kata pihak PPD, sekolah baru lepas banjir sahaja...PPD kata padaku..x pa cikgu..SK Nanga Selangau dekat sahaja..10 minit jalan kaki pun sampai...dalam hati aku..kalau nak keluar bukan ke pekan selangau ni ok la kan...x la teruk sangat tempat aku ni..hehe....kemudian.... 2 orang staf datang mengambilku di PPD...aku pun memasukkan beg besarku dan terus kami bergerak ke SK Nanga Selangau...uish..10 minit nak berjaaln?? bukan dekat la..jauh jugak ni... kalau ada moto ok la..sampai aku di simpang nak ke SK Nanga Selangau..wow..titi gantung?? good...cantik sangat..special sangat..x menduga aku wajib lalu titi ini.. aku pun bawala beg besarku melalui titi itu..kemudian lepas titi itu rupanya jauh jugak aku perlu membawa beg melalui titi lain...senang cakap...mcm bawah tu paya....so..memang sesuai la titi ni wujud..dan titi ini memang sampai ke quaters..waktu aku mengheret beg rodaku tu..tiba2..En Darwin tegurku.."Cikgu, roda tercabut..."... aku terus ambil roda beg tu..pegangnya..panas sangat...mungkin beg yang kubeli di Tesco Sg Petani tu x mampu dah nak menjalankan tanggungjawabnya...penat sangat.... hehe..... macam nak tergelak pun ada..roda cabut.... (jauh la perjalanan tu....)

Kemudian setibanya aku di sekolah itu..terus aku letakkan beg aku di bawah itu..dan naik ke pejabat sekolah untuk mendaftarkan diri... Kemudian, Cikgu Amir yang datang mengambilku ke quaters guru....Alhamdulillah..anak-anak Iban ini yang tolong mengangkat beg aku ke quaters..Thanks Nemrood & rakan-rakan... Mereka juga tolong dengan Cikgu Amir kemaskan bilik aku di quaters..sangat terharu.....banyak la yang mereka tolong..keluarkan barang-barang yang tidak digunakan....harini memang aku rasa keletihan sangat..dari pagi naik flight sampaila ke sekolah....long journey....walau apa pun..aku rasa bertuah ditempatkan di sini...

p/s : jangan lupa nantikan entri seterusnya...apa perasaanku setelah 2,3 hari di sini...

No comments: