Wednesday, March 9, 2011

MAKANAN

Selangau (9/3/2011) : Salam semua...baru lepas kelas tambahan dengan murid-murid 6P.. emm..lepas kelas..banyak borak-borak dengan mereka..hehe..saja nak tambah pengalaman...dan pengetahuan tentang budaya...

aku sembang dengan depa...eh..sapa nak ikut cikgu balik semenanjung?? pakat angkat tangan..hehe..semangat..depa kata nak belajar sampai tinggi-tinggi..nak belajar di U sana..bagusla semangat mereka..emm...pastu aku kata la cikgu lapar makanan semenanjung..hehe.....makanan sini ok..tapi x pedas...kalau di sana kan makanan urmm la..sambal belacan la..kira yang pedas-pedas la...hehe....depa pun cakap...cikgu...biawak nyaman...labi-labi....kura-kura....macam2 lagi la...uish..nyaman ke?? emm..nyaman cikgu..buat gulai..masak kicap..hehe..macam-macam la anak-anak ni...

and yang paling bagus tu..mereka tahu apa makanan yang Islam tidak boleh makan macam "khinzir"..mereka kata bagi mereka...time gawai mereka akan sembelih binatang itu..kira macam buat kenduri la..kalau kita time raya korban sembelih kerbau, lembu, kambing buat kenduri..itulah budaya masing-masing...aku belajar la jugak...

emm..kawan-kawan..2 hari lagi aku nak berangkat balik...x sabar rasanya..yang paling aku nak makan sambal belacan..berat kena naik balik ni...hehe..insya Allah....nikmat itu semua dari Allah... jumpa lagi di entri yang lain...

No comments: